- Home
- Over ons
- Verduurzamen
- Hypotheken
- Verzekeren
- Rekenhulpen
- Formulieren
- Iets wijzigen?
- Contact
Heeft u een vraag?
Stel hem hierDe aankoop van een eigen huis is voor veel mensen een van de allergrootste beslissingen uit hun leven. Niet zelden lopen de lasten van een hypotheek 30 jaar door.
Alle reden dus om met het financieren ervan de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Op grond daarvan werken wij volgens een stappenplan. Om je zoveel mogelijk zekerheid te geven.
Je hebt natuurlijk je eigen plannen voor de toekomst. Plannen die er bij iedereen anders uitzien, maar wel steevast een aanzienlijk deel van het besteedbare inkomen gaan opslokken.
Maar hoeveel hypotheek is er eigenlijk mogelijk? En met welke maandlast kun je nog steeds 'lekker leven'?
Anders gezegd: in welke prijsklasse kun je je woning gaan zoeken?
Niet één huis is het waard een gok met de toekomst te nemen
Moet de huidige woning eerst nog verkocht worden? En hoeveel 'eigen geld' blijft er dan over?
Moet er verbouwd worden? Welk bedrag is nodig voor herinrichting en verhuizing. Hoeveel 'reserve' moeten we achter de hand houden, voor het geval dat....
Kortom, hoeveel hypotheek is er eigenlijk nodig?
Tegenwoordig moeten nieuwe hypotheken over het algemeen volledig afgelost worden.
Maar doen we dat via annuïteiten, of lineair? Zijn er misschien nog 'oude hypotheken' waar we rekening mee kunnen houden? Welke rentevasteperiode heeft de voorkeur? En zijn er misschien nog bijzondere voorwaarden van belang?
Om dan terecht te komen bij de volgende vraag: welke geldgever gaan we dit laten financieren?
De eisen zijn bekend. Alles is doorgerekend en we hebben zoveel mogelijk overal mee rekening gehouden. En met al die eisen en gegevens hebben we een geldgever geselecteerd en daar de offerte aangevraagd.
Maar dan:
Klopt het rentepercentage? Is de juiste rentevaste periode genoemd? Staan er geen onverwachte 'andere' voorwaarden in?
Kortom, is alles precies zoals besproken?
Aansluitend volgt dan de volgende stap: het ondertekenen van de offerte. Waarna de administratieve afhandeling gaat beginnen. Een proces waarin door ons veel stappen genomen moeten worden. Stappen waar je over het algemeen gelukkig weinig van hoeft te merken.
De opdracht tot taxatie, het verzamelen van de benodigde documenten, de aanvraag voor de hypotheekgarantie (als dat mogelijk is ), het overleg met de geldgever, het overleg met de notaris, tot en met het compleet maken van het dossier voor de bank. En dan de laatste stap: de afspraak met de notaris om de stukken te ondertekenen. Stukken die wij uiteraard ook hebben gecontroleerd op juistheid. Zodat je met een gerust hart kunt ondertekenen. En vol vertrouwen de sleutels van je nieuwe woning in ontvangst kunt gaan nemen.
En dat doen we allemaal graag voor je. Volledig onafhankelijk.
Want niet één huis is het waard een gok met de toekomst te nemen.